Sznury szydełkowo-koralikowe

P4130144a

Jeżeli chcesz stworzyć piękną biżuterię na bazie sznurów szydełkowo-koralikowych musisz zaopatrzyć się w kilka kluczowych rzeczy.

Po pierwsze – koraliki. Muszą być równe. To podstawa. W innym wypadku sznur będzie nierówny i nieestetyczny. Ja pracuję z koralikami firmy TOHO.

Po drugie – szydełko. W każdej pasmanterii uda wam się zakupić takie cudo z niewielkim haczykiem. Ja wybrałam rozmiar 0,75mm.

Po trzecie – nici. Osobiście używam kordonka. Można go kupić w przeróżnych kolorach i odpowiednio dobrać do wykonywanej pracy. Ważne by nić była cienka (około 500m na 100g). Ostatnio eksperymentuję również z nićmi do jeansu i jest to całkiem niezła alternatywa.

Po czwarte – igła. Niestety zwykłe igły nie poradzą sobie w tym zadaniu. Przede wszystkim nawleczenie kordonka jest prawie niemożliwe. Dodatkowo cześć koralików nie przejdzie przez tak grubą igłę. Według mnie najlepiej sprawdzają się Igły Beadsmith Big Eye. Ich zaletą jet to, że stanowią połączanie dwóch igieł, dzięki czemu praktycznie na całej długości mamy dziurkę. Do tego są cieniusieńkie i nawet najwęższe koraliki udaje się nawlec na kordonek. Prędzej się wygną niż złamią.

Wzory sznurów opisuje się poprzez podanie ilości koralików w rzędzie, czyli w jednym okrążeniu. Najmniejsza ilość, by wzór był widoczny i sznur równy, to 6 koralików.

Aby obliczyć długość nici, którą należy nawlec, trzeba ilość koralików w rzędzie pomnożyć przez długość sznura, którą chcemy uzyskać. Np. na sznur składający się z 8 koralików w rzędzie o długości 16cm będziemy potrzebować: 8 x 16= 128cm nici z nawleczonymi koralikami.

Wzory sznurów można samemu tworzyć dzięki programowi jbead. Jest on intuicyjny i łatwy w obsłudze. Po obmyśleniu wzoru wystarczy wydrukować projekt i nawlekać go zgodnie z rozpisaną kolejnością

Całą robótkę możemy wykończyć za pomocą gotowych końcówek do wklejania, tworząc je samemu z koralików lub łącząc niewidocznie oba końce. Odpowiednio dobrane zawieszki, zapięcia i łańcuszki stworzą z Waszej biżuterii niepowtarzalne rękodzielnicze dzieła sztuki.

Początkującym szczerze polecam zapoznanie się z poniższym filmem. Zawiera dokładną instrukcję wykonywania sznura z koralików.

#Toho #moonsfactory #handmade #jewelery #beads

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )